[ Webhosting profitux.cz ]
13.12.2009
Rozhovor s Chookem
Lucemburkský producent Philippe Schirrer aka Chook se s drumandbassem poprvé setkal ve chvíli, kdy ztratil zájem o hip-hopovou scénu kvůli tomu, čemu on sám říká "bling bling éra". V dnb však objevil něco nového a vzrušujícího. Ironií je, že se mu ze začátku vůbec nelíbilo.

"V mém rodném městečku býval jeden malý obchod s cédéčky, který měl na skladě asi tak deset dnb desek. Jeho majitel mi je tehdy docela cpal, ale mně se to zezačátku vůbec nelíbilo," směje se Phillipe.

"Tady dnb tehdy nikdo pořádně neposlouchal, takže jediná cesta k němu vedla přes Německo, kde jsem si mohl koupit více desek. Své první parties za gramofony jsem absolvoval navzdory faktu, že jsem nikdy předtím na žádné takové nebyl! Už roku 2010 jsem se začal objevovat na velkých akcích v Mannheimu, kde hrály všechny ty velké jména z UK, jako například Hype, Zinc, Roni Size atd."

Chook založil svůj label Full Force Recordings roku 2004, aby mohl vydávat nejrůznější technem ovlivněné dnb tracky od producentů jako Phace, State od Mind, Mayhema i jeho vlastní.

Zdá se, že je drumandbass pro Chooka perfektním světem ke zkoumání. Cit, s jakým to činí, si brzy budete moci poslechnout sami z jeho chystaného alba "The Cocoon". S mixem dnb, minimalu, a ambientu včetně kolaborací s Americkým DJem Aquatekem a německým producentem Bassrkem to vypadá, že Chook vytáhl na tažení k lámání hranic žánrů.

"Nechtěl jsem vytvořit čistě drumové album, chtěl jsem si ověřit schopnosti sebe sama jako producenta a přijít s něčím úplně novým", vysvětluje Chook. "Bylo to děsivé a riskantní, zvláště pak produkce techna, což jsem nikdy dřív nezkoušel, ale s výsledkem jsem nakonec velmi spokojený. Zkoušení nových věcí mě hodně naučilo a dalo mi to spoustu nových nápadů, zvlášť když jsem zkoumal různé žánry za účelem jejich produkce. Bylo to jako být znovu a znovu úplný začátečník."

The Cocoon vyzdvihuje rozmanitost Chookovy tvorby, jeho sound má co nabídnout komukoliv, kdo hledá v drumandbassu něco odlišného. Phillip ale přiznává, že to byly právě ostatní žánry, díky kterým album vzniklo.

"Za poslední tři roky jsem docela dost spadl do tech house a techna, hlavně do toho Německého", vysvětluje Chook. "Miluju to, protože v tom nacházím vše, co mi v dnešním drumandbassu chybí, jmenovitě tu funky stránku věci. Snažím se to udržet naživu, jako věci které jsem udělal na konci devadesatých let s jmény jako C4C, Konflict a Ed Rush & Optical. Dnb vytvářím stejně rád jako techno nebo kterýkoliv jiný žánr ? když má v sobě funk a je dobře vyprodukovaný."

Budoucnost je důležitá pro každého umělce (nejen) ve světě dnb, takže jak si Chook vlastně představuje scénu a vlastní muziku za 5 let?

"Nelíbí se mi směr, který drumandbass nabral před pěti roky. Kam se poděl funk?" prohlašuje Chook. "Pořád dnb miluju a pořád tu jsou úžasné skladby, ale myslím, že celková kvalita šla hodně dolů. A nejsem jediný, kdo si tohle myslí. Hodně lidí mi říkalo, že s dnb skončili, protože už prostě není jako dřív. Tak jen doufám, že se to zase zlepší a producenti zjistí, že to není jen o tom, kdo udělá nejhlasitější track.

A co se mě a hudby týče, mám rád techno stejně jako dnb, nevzdal bych se jednoho žánru kvůli druhému. Určitě ale vložím více snahy do produkce techna, už se mě dokonce pár labelů ptalo na moji tvorbu. Také jsem dělal soundtracky ke krátkým filmům, což bylo hodně zajímavé, tak doufám, že se dostanu ještě k dalším.


Původní text převzat z kmagu
1