[ Webhosting profitux.cz ]
29.4.2010
Music Video: Sub Focus feat. Coco - Splash
Na youtube kanálu RAM Records se před pár dny objevilo oficiální video k Sub Focusově hitovce Splash s jedním malým překvapením. Oproti originální verzi z LP totiž obsahuje vokál Coco Sumner, který dělá s původním trackem divy. Nemúžu se ubránit pokušení označit to za popík, i když zatraceně dobrý. Ostatně, koukněte na video a posuďte sami.

Na pultech obchodů by se měl Splash objevit spolu s Timewarp VIP 10. května.
25.4.2010
Seznamte se: Liquilade
Bylo nebylo, za devatero horami, sedmero řekami, šestero lesy a nějakým tím ropovodem žili byli dva ruští drugové. Psal se rok 2001 a Kirill Ovlakh a Vladislav Lazutkin tehdy začali objevovat kouzlo zlámaných beatů, jemuž nakonec oba podlehli. Ačkoliv si už od samého začátku pohrávali s myšlenkou složit si vlastní kousky hudby, první takové pokusy začali podnikat až v roce 2004. V průběhu dalších pěti let pak oba denodenně trávili dlouhé hodiny u obrazovky zkoumaje možnosti populárního FL studia, osvojujíce si nové a nové techniky pro realizaci svých nápadů.

Trpělivost a píle byly nakonec po zásluze odměněny a v květnu loňského roku jim vyšlo debutové EP na ruském labelu Pirate Station. Pod názvem Lead Us EP se skrývaly čtyři velice tanečně laděné liquidfunkové pecky s lehkými prvky jump-upu. Velmi záhy zabodovali i na Melotronic Recordings, kde jim vyšla kolaborace s Condition One nazvaná I Believe spolu s jejich Juicerem na flipu. Ještě před koncem roku 2009 pak stihli vydat dva další tracky na Audio Boutique, tentokrát však deepově laděné Onieronaut a Distorted While. Jejich tempo je vražedné a jejich míra kreativity nezná mezí - jak se Kirill s Vladislavem v minulém roce rozjeli, tak v tomto se stejnou vervou postupují dále. Hned v lednu upsali dva trošku poklidnější kousky The Fifth Sun a Waterworld newyorkskému labelu Kill Inc. a právě před pár dny vyšel jejich nejnovější počin na Audio Boutique - tracky Colorite a What's Your Secret, ve kterých se vrátili asi nejvíce ke stylu nastíněném v jejich debutovém EP.

Nyní je více než jasné, že tuhle dvojku z Novosibirska jen tak něco nezastaví a brzy budou následovat další a další releasy - stačí se mrknout na jejich soundcloud či myspace. Na oficiálním webu toho zatím moc nenajdete, ale aspoň si odtud můžete stáhnout jejich promo mix.

Nakonec malá ochutnávka: Liquilade - Past & Future (Lead Us EP)
21.4.2010
RELEASE DIGEST: Gridlok - Wake Up! (Black Sun Empire Remix)
Druhým kouskem zařazeným do série se stal poměrně dlouho očekávaný remix kultovního Gridlokova Wake Up, s nímž Black Sun Empire dokázali udělat pěkné psí kusy. Ačkoliv jsem původně očekával nějaký ráznější rytmus, po chvíli se mi zaryl pod kůži i tenhle techy remix, jenž se po po dlouhé době dostal z temna harddisků na světlo světa (zatím tedy jen exkluzivně na beatportu, nicméně v blízké době se objeví i na vinylu s Gridlokovým remixem Bottomfeedera na flipu).
18.4.2010
Need another painkiller!
Původně jsem si další příspěvek týkající se školy šetřil až na samotný konec zkouškového, abych pak mohl provést celkovou rekapitulaci, stejně jako na konci prvního roku mého studia na FIT VUT, ale tento semestr mě nakonec vyloženě donutil se tu vyřvat do virtuálního prázdna.

Velmi záhy po jeho začátku jsem totiž začal zjišťovat, že kamarádi ze starších ročníků ani v nejmenším nepřeháněli a sebevědomí získané v průběhu předchozích tří semestrů mi začalo zase rychle klesat. Počáteční zevl měsíc se nekonal, tentokrát to byly stěží dva týdny a po nich přátelé, po nich nastalo peklo, ze kterého už není úniku. Přednáškové sály opět o něco zpustly, i ti pilnější studenti už to vše pomalu přestali stíhat - čtvrtý semestr se totiž nese v duchu projektů, kterých je tentokrát opravdu požehnaně, a to ve všech předmětech bez vyjímky. V takovém množství to bohužel shledávám trochu kontraproduktivním - je sice výborná věc "ošahat" si to, o čem se člověk učí, ale současná situace nás nutí dělat projekty stylem "honem to nějak spatlat, jen ať to funguje jak má", protože na nějaké mazlení se s nimi prostě není čas. A čas tím pádem není na víc věcí. Hledání prostoru pro práci je čím dál tím složitější a o nějakém studenstkém životě se pomalu přestává dát mluvit. Ve výsledku to vše vypadá tak, že člověk vyleze ven z domu/privátu/kolejí maximálně tak jednou za dva týdny a to většinou jen kvůli nějakým důležitým cvikám. Zbytek prosedí na zadku u obrazovky ťukaje na klávesnici tisíce řádků kódů ve snaze nemyslet na ty šťasnější studenty jiných fakult, kteří se honí po prosluněném kampusu za frisbeečky, hakysáky nebo sličnými slečnami proudícími povětšinou z fakulty podnikatelské. Co mě pak dokáže dožrat je to, když na mě někdo ještě vyrukuje s argumentem, že nikam nechodím a "pořád jen zevlím u toho kompu" a jiné podobné řeči. Velice rád bych u toho kompu "nezevlil", ale jak jsem se zmiňoval výše, z tohohle pekla prostě není úniku. Mám pocit, že za úspěch v tomto semestru se nedá ani tak považovat úspěšné absolvování všech předmětů (což pro mě díky IPP už stejně není možné), ale spíše jeho přežití se zachováním zdravé mysli.

Text následujícího tracku je v tomhle případě velmi trefný...
You see we work hard play hard
man I gotta stay charged
can't sleep, tired out
trouble on my radar
runnin' round live wire
had anotha' red bull
everybody's burnin' baby
let me come and get a pull
isn't it incredible
that I'm even still awake
still alive still I take poison that debilitates
fuck a little line we can go ahead and kill a K
livin' in the killer's state
maybe that's a good excuse!
See me taking shots at the bar like I'm bulletproof
now my belly full of juice
I'm walking every day with a
bruised lip, battered eye, beat up stained liver

Ah-uh ah-uh I'm reaching in my cupboard for a painkiller-killer-killer-killer...
14.4.2010
Audiotool - producentem snadno a rychle?
O tom, že možnosti internetu jsou dnes skoro neomezené, není pochyb, přesto však někdy dokáže kreativita vývojářů překvapit. V loopmasters, jež nekteří z
Vás možná budou znát jako tvůrce a distributory vysoce kvalitních CD se samply, si krapet uletěli a vypustili na internet audiotool, což je flashová aplikace, díky které můžete skládat hudbu přímo ve svém prohlížeči.
Mnoho z Vás si teď asi řekne něco jako "no jó, takových už tu bylo", ale to byste audiotoolu poněkud křivdili, není to totiž žádný jednoduchý online skladatel, ale docela propracovaný nástroj s hezkým grafickým rozhraním a nemalými možnostmi. Systém propojování syntetizátorů a efektů je velice podobný Reasonu, kde se jednotlivé vstupy a výstupy různých prvků propojují virtuálními kabely, stejně jako u synťáků opravdických. Pokud se zaregistrujete, můžete si Vaše pokusy navíc i ukládat a později se k nim vracet. Bohužel, i přes svoji propracovanost zůstane audiotool spíše zajímavou hříčkou, než-li prakticky využitelným programem, jelikož - přiznejme si to - zatím nemůže v komplexnosti soutěžit s klasickými "offline" DAWy jako je Cubase, Fruity Loops nebo výše zmíněný Reason (nehledě na to, že bez internetového připojení si neškrtnete). Oproti jmenovaným má ale jednu nespornou výhodu - je zdarma a pro každého.
12.4.2010
YouTube DNB Promotion startuje!
Ačkoliv nápad na vlastní youtube channel jsem měl v hlavě už dlouho, drastický nedostatek času, poslední dobou komplikující všechny moje plány, mi dlouhou dobu překážel i v tomhle. Dnes mi však ruplo v bedně a v malé oddychové pauze mezi školou a prací jsem konečně vytvořil první artwork a založil ReleaseDigest29 - kanál, jehož náplní bude propagace nejnovějších drumandbassových lahůdek, bez ohledu na nějaké subžánry. Časem bych rád dosáhl i exkluzivní spolupráce s vybranými labely, ale to je už zase next level. A abych nezapomněl, jelikož jsem zastáncem umění i v jeho výtvarné podobě, rozhodl jsem se, že v každém videu bude na pozadí umístěn nějaký obrázek z deviantartu a jeho autor bude v komentáři patřičně zmíněn i s odkazem na jeho deviantí účet. Snad tím někomu pomůžu :)

Historicky prvním trackem, který jsem si v ReleaseDigest29 vzal na paškál, se stala Redcova Fallen Legion, vycházející na Ammunition Recordings právě dnes. Tak se pohodlně usaďte, otočte volume doprava a stiskněte play ;)
3.4.2010
Stahujte Dyamorpha zadara
U ruského labelu TAMP3CORDS se dějí věci! Nejen, že mají nový web, ale navíc na něm najdete i nový release TAMFREE009, jinak řečeno dvě empétrojky z Dyamorphovy dílny zadara. Sosejte zde.
Vosa už to taky sosá :)
Vosa už to taky sosá :)
2.4.2010
Recenze sluchátek JAYS s-JAYS
V životě každého audiofila přijde jednou okamžik, kdy to jeho notně zatěžovaná sluchátka vzdají a jedno, nebo dokonce obě přestanou hrát. Konzervativnější jedinci pak většinou neváhají a objednají hned ten samý, ověřený model, ty zvídavější pak čeká proces vybírání sluchátek nových. Jelikož patřím k té druhé skupině, tak jsem se poté, co jsem oplakal svá ukradená Porta Pro, dal do průzkumu trhu a nakonec si vybral špunty od pro mě dosud neznámé švédské značky JAYS, kterým se v téhle recenzi podívám blíže na zoubek.
Těžko říci, zda jsou více sexy v černé, nebo v bílé
Těžko říci, zda jsou více sexy v černé, nebo v bíléZe začátku bych ještě rád napsal pár pochvalných slov na e-shop sluchatka.net, v němž jsem si jaysky koupil. Objednávka proběhla tak hladce, jak jen to šlo, a místo toho, aby mi sluchátka přišly poštou, dovezl mi je sám majitel obchodu. Ono by se to asi nestalo, kdyby neměl náhodou zrovna cestu poblíž mého bydliště, ale stejně - tomu říkám péče o zákazníka :)

Ale k věci. Už samotná krabička, ve které byla sluchátka zabalená, dávala svým zevnějškem na vědomí, že za ty peníze dostanete exkluzivní kousek. A taky že ano, ale nepředbíhejme. Poté, co jsem po opatrné rozbalovací proceduře krabičku pokořil, na světlo světa z ní vypadlo hned několik věcí. Jako první se objevila bachratá brožurka s popisem příslušenství a různými tipy hned v několika světových jazycích. Jako další se objevil malý kartónek hlásající "LOVE YOUR EARPHONES" s pár víceméně neužitečnými radami pro údržbu sluchátek (typu "pravidelně si čistěte uši" a "nenechávejte sluchátka na hraní své kočcce/psovi") a osmi ochrannými filtry uvnitř. Po něm šlo ven malé pouzdérko z průhledního plastu obsahující 5 párů gumovůch "špuntů" různých velikostí + 1 pár z tvarovatelné pěny alá profláklé Koss Spark Plug, následně se na mě vysypala ještě rozdvojka, slučovačka, malé kožené pouzdérko na zip, 90 cm dlouhý prodlužovací kablík a nakonec jsem z krabičky vítězoslavně vytáhl samotná sluchátka, svým designem připomínající tak trošku vypasené larvy nějakého hmyzu.
Příslušenství je opravdu bohaté
Příslušenství je opravdu bohatéJak sluchátka, tak prodlužka mají pozlacené jacky, opláštění pak zajišťuje nijak zvlášť tlustá "matná guma" (můj oblíbený pojem označující drsnější, "protiskluzový" gumový povrch). Úhlový jack jsem však v balení hledal marně, až posléze jsem pochopil genialitu prodlužovacího kablíku, díky kterému ani není potřeba. Dovolím si odhadnout, že zhruba 85% pokažených sluchátek má na vině ukroucený kabel právě u jacku vedoucího do Vašeho mp3 přehrávače. Tohle však prodlužka elegantně řeší - sice nezabráníte tomu, aby se vám na ní jack zkurvil, ale když už se tak stane, stačí prostě zajít do nejbližšího elektra a za pár kaček koupit kablík nový (fajnšmekři pak mohou objednávat originální náhradní díly přímo od JAYS). Samotná sluchátka díky tomu zůstanou nepoškozená a Vy se můžete dál nerušeně věnovat poslechu své oblíbené hudby. Nutno ovšem dodat, že bez prodlužky jsou sluchátka takřka nepoužitelná, na délku (od vlastního jacku až k samotým špuntům) měří jen 60 cm, což sice možná napsané na papíře vypadá celkem v klidu, ale ve skutečnosti s tím do kapsy u kalhot prostě nedosáhnete.

Po zvukové stránce jim ovšem nelze nic vytknout, kvalita reprodukce je bez debat výborná. Basy jsou krásně prokreslené a patřičně hutné, jak už to ostatně u tohoto typu sluchátek bývá. Středy a výšky nijak nezaostávají, celkově můžu prohlásit, že i se svýma rozmazlenýma ušima si při poslechu hudby chrochtám blahem. Zde můžou hovořit pro a proti snad jen osobní preference posluchačů na nepatrné zabarvení výsledného zvuku, které bývá většinou u každého výrobce/modelu malinko odlišné. K pohodlnému poslechu navíc přispívá fakt, že sluchátka skoro dokonale tlumí okolní hluk, což je ale zároveň také jedna z jejich nejnebezpečnějších vlastností. Zkoušel jsem je použít jako odposlech při hraní na cca 1.5kW výkonné sestavě a díky výbornému tlumení okolí jsem si nemohl stěžovat, ale v běžném provozu je to občas docela na obtíž. Už párkrát se mi stalo, že jsem kvůli nim úplně přeslechl mobil zvonící v kapse u bundy a zvláště pohyb v rušném provozu se s nimi stává trochu nebezpečným. Člověk si musí uvědomit ten handicap a to, co neslyší, musí neustále kontrolovat očima. Tzn. radši se 3x rozhlédnout jestli něco opravdu nejede a až pak hurá přes silnici. Dá se na to zvyknout, ale je potřeba na to myslet a být neustále ve střehu.

Když už jsem u těch negativ, zmíním se ještě o tom koženém pouzdérku se zipem, jehož smysl mi tak nějak uniká. Nejdříve jsem se do něj snažil sluchátka všemožně smotat, ale povedlo se mi to až na několikátý pokus a sluchátka v něm byla tak narvaná, že jim to snad muselo víc vadit než prospět. Když jsem od nich odpojil prodlužku, výsledek byl už lepší, ale na druhou stranu mi zase přijde trochu podivné nosit sluchátka v pouzdru a prodlužku smotanou v kapse. Další možnost, která mě napadla, bylo strčit do něj pár těch gumových špuntů, které se tam sice krásně vlezou, ale valný smysl to opět nemá - přece jen, člověk si najde svoji velikost a tahat s sebou ty ostatní opravdu nemusí. Jako poslední mě napadlo použít jej na nošení rozdvojky, ale stejně jsem pouzdérku nakonec našel úplně jiné využití :)

Na závěr mi už zbývá jen uvést link na oficiální stránku tohoto modelu, na které se dočtete přesné technické specifikace a můžete si zde i prohlédnout všechny ty serepetičky, které jsem v recenzi popsal. Za sebe mohu JAYS s-JAYS jen doporučit a pevně doufám, že i přes můj nepřekonatelný talent na destrukci sluchátek všeho druhu mi nějaký ten čas vydrží (v době psaní této recenze jsem je měl u sebe necelý měsíc).
1.4.2010
RELEASE DIGEST: CITRUSANAL001
Past Live Analysis LP
Jiný nadpis pro tento článek by taky mohl být třeba "zpátky do minulosti" - když sjedete dolů na tracklist, určitě si řeknete něco jako: "Hej, dyť já ty treky znám! To přeci nejsou žádný novinky!" A budete mít samozřejmě pravdu. U Citrusu se rozhodli vyjít vstříc době, sebrali celých 15 pecek, které do té doby byly dostupné jen na asfaltu (ve vzácných případech i na CD) a znovu je vydali, tentokrát ale v digitálním formátu. Na své si teď přijdou všichni fandové jedniček a nul, kteří tyhle vymazlené kousky mohli dosud hrát maximálně z vinyl ripů pochybných kvalit a navíc pod hrozbou toho, že budou ostatními pravověrnými vinylisty označeni za hnusné čórky, nebo také ti, jimž bylo zatěžko kvůli jednomu oblíbenému songu pořizovat celé CD. Jeden track z LP s úsměvným katalogovým kódem "CITRUSANAL001" vyjde bratru na $2.49 (necelých 50 korun), celé album pak na $12.99 (něco málo přes 250Kč, což je za 15 tracků více než luxusní cena). Uvedené částky jsou samozřejmě opsány z beatportu, ale album je možné zakoupit samozřejmě i na junodownloadu nebo na digital-tunes.

Tracklisting:
01. Noisia & Mayhem - Lockjaw
02. Black Sun Empire - Crash Bunny
03. Falcon - Rolled Up In The Club
04. Desimal - Hyperboria
05. Rawtekk - Open Borders
06. Corrupt Souls - Skyclad
07. Catacomb - Doomriders
08. Jade - Bitch
09. Spinor - Savage
10. Noisia & Phace - Homeworld
11. Psidream & Hadley - Inner Strength
12. Denial - Once Again
13. Brainfuzz - Welcome To The Game (Feat. Kenei)
14. Falcon - Macros (VIP)
15. Black Sun Empire - Bombrun
31.3.2010
Březnový Release Digest codename 313
Konec měsíce se nám zase nebezpečně přiblížil, možná až moc nebezpečně - za slabou hodinku je prvního dubna (odsud ono "codename") a já ještě nesesmolil březnové vydání Release Digestu, tož honem honem, napravit!
Za březen se kvalitní hudby urodilo opravdu hodně a i to málo, které jsem stihl pro tento článeček vybrat, vydá na pár dlouhých odstavců. Takže se pohodlně usaďte, čeká Vás solidní seznam zlámaných beatů :)

Po delší době se zase ozval liquidový label Phunkfiction, patnáctý release obsadil celé Omar se svým trackem Lay It Down, který se na desce vyskytuje hned ve dvou verzích. Z Rakouska se na světlo světa procpala placka labelu Nasca - na áčkové straně se usídlili Camo & Krooked a Body & Soul s již notoricky známou The Big Rush, na béčku pak už jen Body & Soul a jejich Brave New World. V sousedním německu se prozměnu činil Chook, který uvolnil sampler ke svému Cocoon LP, jak jinak než na Full Force Recordings. A když tak poletujeme kolem té naší malé zemičky, co bych to byl za Čecha, abych nezmínil Rida, jehož dílka Synthesia a Coincidence konečně našly své místo na labelu Disturbed.

A jedeme dál. Z deštivé Británie se přiletělo ohřát Adapt Or Die EP od dua chlapíků říkajících si Eleventh Sun, vycházející na Close2Death Recording. Borci byli dokonce tak aktivní, že jim jeden release nestačil a krom zmíněného EP jim v březnu vyšel ještě jeden digitální release, a to tracky Night Vision / Torment na Mindtech Recordings. U Mindtechu ještě zůstaneme - v březnu na něm vyšlo kvalitním neurofunkem narvané EP od poměrně málo známých rakušáků s pseudonymy Mefjus & Bowser.

Nejen Mindtech se ale činil - amíci z Ammunution Recordings to také vzali pořádně z gruntu a za březen se můžou pochlubit taktéž hned dvěma releasy. První ze začátku měsíce obsadila ukrajinská dvojka Neutral Point s mimořádně našláplými peckami Metal Dragon a Red Alert. Druhý release z konce měsíce ovládl Flame s Encodem, jejichž kolaborace s názvem Space Pioneer mi doslova vzala dech. Tomuhle, pánové a dámy, tomu říkám neuroFUNK. Škoda že i béčko s názvem Transfer není tak dobré. A když jsme u toho, čemu já říkám neurofunk, musím zmínit ješte jeden, starší, únorový release - Engageho Beefeater / Future Philosophy. Druhý zmíněný track mi taktéž uvízl v hlavě opravdu hodně - atmosféra by se z něj dala ždímat. Nyní je na řadě je Hypeův label Ganja-Tek. Pokud tušíte, že bude řeč o Prolixovi, tušíte správně - na Ganja-Teku mu vyšlo EP s názvem The Scourge, mě osobně ale trošku zklamalo. Další EP, The Clergy EP, je už spíše pro darksideové labužníky - jeho autorem je Gein a jeho obsah je na můj vkus tvrdý možná až příliš. Za tenhle sonický masakr je zodpovědný label Guerilla Recordings.

A pomalu se blížíme do finiše - zbývají nám už jen dvě překážky. První je taková malá, jen 4 tracky. Řeč je o Mindscapově promu na The Dissonant EP vycházejícím na Teebeeho Subtitles Music. Poslední překážka je ale pořádně těžkotonážní macík - celých 16 kousků čítající release s názvem Damage Control LP. LP v pravém slova smyslu. "VA" na místě interpreta nikomu moc neřekne, proto Vám prozradím, že v něm narazíte na jména jako Rregula & Dementia, Diode, Nasty Genius, Rico, NSL, Ketz a další a další. Že to bude pořádné neurožrádlo jste ze jmen jistojistě poznali (a jestli ne, tak teď už to stejně víte).

Tím tenhle březnový výplach končí a já slibuju, že ten příští si připravím o něco lépe, hlavně se snahou zaměřit se na větší různorodost, ne jen skoro samý neurofunk :)
1